.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسداشت سالروز شهادت خلبان احمد کشوری
خلبانی که می‌خواست قلبش را به امام اهدا کند
شمال نیوز: برای امام(ره) کسالت قلبی پیش آمده بود، او در سفر بود. از ناراحتی ماشین را در کنار جاده نگه داشت در حالی که می‌گریست. وقتی به تهران رسید، به بیمارستان رفت و آمادگی خود را برای اهدای قلب به رهبرش اعلام کرد.

فارس: برای امام(ره) کسالت قلبی پیش آمده بود، او در سفر بود. از ناراحتی ماشین را در کنار جاده نگه داشت در حالی که می‌گریست. وقتی به تهران رسید، به بیمارستان رفت و آمادگی خود را برای اهدای قلب به رهبرش اعلام کرد.

شهید احمد کشوری  تیر ماه 1332 در کیاکلای استان مازندران به دنیا آمد.

احمد در سال 1351 وارد ارتش (هوانیروز) شد و بعد از مدتی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور اعزام شد. شهید کشوری توانست دوره‌های تعلیماتی خلبانی هلیکوپترهای «کبرا» و «جت رنجر» را با موفقیت به پایان رساند.

احمد وقتی که غائله کردستان شروع شد خود را به غرب کشور رساند و پروازهای متعددی را انجام داد. سردار شهید تیمسار «فلاحی» درباره او گفت: «او از همان آغاز جنگ داخلی چنان از خود کیاست و لیاقت و شجاعت نشان داد که وصف‌ناکردنی است. یک بار خودش به شدت زخمی شد و هلیکوپترش سوراخ سوراخ. ولی او به فضل الهی و هوشیاری تمام، هلیکوپتر را به مقصد رساند در زمان جنگ هم، دست از ارشاد برنمی‌داشت و ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی او را می‌توان در پرورش عقیدتی شیرمردانی چون شهید سهیلیان و شهید شیرودی دانست».

 

شهید احمد کشوری (نفر اول از راست)

 

شهید شیرودی می‌گفت: «احمد استاد من بود». زمانی که صدام آمریکایی به ایران یورش آورد، احمد در انتظار آخرین عمل جراحی برای بیرون آوردن ترکش از سینه‌اش بود اما روز بعد از شنیدن خبر تجاوز صدام، عازم سفر شد. به او گفته بودند که بماند و پس از اتمام جراحی برود، اما او جواب داده بود: «وقتی که اسلام در خطر باشد، من این سینه را نمی‌خواهم». به جبهه رفت و چون گذشته، سلحشورانه جنگید؛ به طوری که بیابان‌های غرب کشور را به گورستانی از تانک‌ها و نفرات مزدور دشمن تبدیل نمود. او بدون وقفه و با تمام قدرت و قوا می‌کوشید، پروازهای سخت و خطرناک را از همه زودتر و از همه بیشتر انجام می‌داد حماسه‌هایی که در شکار تانک آفریده بود، فراموش‌نشدنی است. شب‌ها دیروقت می‌خوابید و صبح‌ها خیلی زود بیدار می‌شد و نیمه‌شب‌ها، نماز شب می‌خواند او چنان مبارزه با کفر را با زندگی عجین کرده بود که دیگر هیچ چیز و هیچ کس برایش کوچکترین مانعی نبود. حتی مریم سه ساله و علی سه ماهه‌اش، هر بار که صحبت از فرزندانش و علاقه او به آنها می‌شد، می‌گفت: «آنها را به قدری دوست دارم که جای خدا را نگیرند». شهید کشوری برای وحدت هر چه بیشتر در قشر پاسدار و ارتشی می‌کوشید؛ چنانکه مسؤولین، هماهنگی و حفظ وحدت نیروها در غرب کشور را مرهون او می‌دانستند. عشق شهید کشوری به امام(ره)، چه قبل از انقلاب و چه بعداز انقلاب، وصف‌‌ناکردنی است.

 

شهید احمد کشوری (نفر اول از چپ)

 

بعد از انقلاب وقتی که برای امام(ره) کسالت قلبی پیش آمده بود، او در سفر بود. در راه، وقتی که این خبر را شنید، از ناراحتی ماشین را در کنار جاده نگه داشت در حالی که می‌گریست. وقتی به تهران رسید، به بیمارستان رفت و آمادگی خود را برای اهدای قلب به رهبرش اعلام کرد... بالاخره در روز 15/9/1359 نیایش‌های شبانه‌اش به درگاه احدیت مورد قبول واقع گردید و در حالی که از یک مأموریت بسیار مشکل، پیروزمندانه باز می‌گشت، در دره «میناب» ایلام مورد حمله نابرابر و ناجوانمردانه مزدوران بعثی قرار گرفت، در حالی که هلیکوپترش در اثر اصابت راکتهای دومیگ به شدت در آتش می‌سوخت، آن را تا موضع خودی رساند، و آن گاه در خاک وطن سقوط کرد و شربت شیرین شهادت را مردانه نوشید. روحش هم‌نشین ملائک بود و پیکر پاکش در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

 

شهید احمد کشور در کنار شهید شیرودی

 

وصیتنامه شهید

 

خدایا شیطان را از ما دور کن

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند

روبه صفتان زشت خو را نکشند

 

پایان زندگی هر کسی به مرگ اوست

جز مرد حق که مرگش آغاز دفتر اوست

 

هر روز ستاره ای را از این آسمان به پایین می کشند امّا باز این آسمان پر از ستاره است. این بار نیز در پی امر امام، دریایی خروشان از داوطلبین به طرف جبهه های حق علیه باطل روان شد و من قطره ای از این دریایم و نیز می دانید که این اقیانوس بی پایان است و هر بار بر او افزوده می شود. راه شهیدان را ادامه دهید. که آنها نظاره گر شمایند مواظب ستون پنجم باشید که در داخل شما هستند.

بی تفاوتی را از خود دور کنید، در مقابل حرف های منحرف بی تفاوت نباشید.

مردم کوفه نشوید و امام را تنها نگذارید. در راهپیمایی ها بیشتر از پیش شرکت کنید. در دعاهای کمیل شرکت کنید. فرزندانتان را آگاه کنید. و تشویق به فعالیت در راه الله کنید.


 

و وصیت به پدر و مادرم:

پدر و مادرم! همچنان که تا الآن صبر کرده اید از خدا می خواهم صبر بیشتری به شما عطا کند. فعالیتتان را در راه خدا بیشتر کنید. در عزایم ننشینید،‌ نمی گویم گریه نکنید ولی اگر خواستید گریه کنید به یاد امام حسین (ع) و کربلا و پدر و مادرانی که پنج فرزندشان شهید شده گریه کنید، که اگر گریه های امام حسینی و تاسوعا و عاشورایی نبود،‌ اکنون یادی از اسلام نبود. پشت جبهه را برای منافقین و ضد انقلاب خالی نگذارید،‌ در مراسم عزاداری بیشتر شرکت کنید که این مراسم شما را به یاد شهیدان می اندازد و این یاد شهیدان است که مردم را منقلب می کند.

امام را تنها نگذارید.

فراموش نکنید که شهیدان نظاره گر کارهای شمایند.

 

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم.

موجیم که آسودگی ما عدم ماست

 

والسلام

قطراه ای از دریای خروشان حزب الله

احمد کشوری


شهید احمد کشوری (نفر وسط)

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بیژن خاوری 16 آذر 1391
درود و رحمت خدا بر او و دیگر شهیدان باد.
کاش از صدها هزار رزمنده که تا اخرین لحظه اتش بس سنگر خود را در مقابل دشمنان حفظ و در دفاع از ان میجنگیدند نیز گرامیداشته شود .
انانکه تا مرز شهادت , مجروحیت و اسارت پیش رفته , لیکن مصلحت و یا مشیت الهی در زنده و سالم مانشان قرار گرفته و امروز فراموش شدگان دوران 8 سال دفاع مقدسند . و انگار نه خود و نه خانواده و نه وابستگان درجه یکشان هیچ سهمی در این دفاع مقدس نداشتند و بعضا دعا میکنند که ایکاش ...... تا مورد بذل توجه بیت المال و یا سهمی در پستهای کشوری داشتند
نام را بزنید ناشناس سینه سوخته 16 آذر 1391
سلام و درود بر روح پاک کلیه شهدای اسلام و جنگ تحمیلی
و سلام و درود به تمام رزمندگان جان بر کف که تا اخرین لحظه در مقابل دشمنان ایستادند و خم به ابرو نیاورده وانتظاری از دولت و ملت نداشته اند (هر چند که هیچوقت به چشم نیامدند )
نا شناس 16 آذر 1391
سلام ودرود خالصانه به ارواح پاک ومطهر سرداران شهیدی که بااخلاص به مولای خود حتی تا اهدای قلب پیش رفتند ومظلومانه شهید شدند ورفتند تا نظام وانقلاب بماند تا خط سرخ حسینی وانقلاب خمینی بماند اما امروز همه دنبال سیم وزریم ماکجا وانها کجا؟ خدا رحمت کند سردار سرافراز ما شهید باکری عزیز را که می فرمود دوستان سعی کنید .... بعدازجنگ اقایان سه دسته می شوند .........وفقط یک دسته به ارزشها پای بند می ماند که باید بماند وبسازد وبسوزد ودق نماید
نا شناس 17 آذر 1391
به کوری چشم بعضی ها خدای شهید به عزتش بیفزاید .انشاالله
نا شناس 18 آذر 1391
مدیریت محترم سایت وصیت نامه ای که شما به اسم ایشان در سایت گذاشتید متعلق است به برادر شهید ایشان بسیجی دانش آموز شهید محمد کشوری 16ساله لطفا اصلاح نمایید اینبار برای بار دوم است که این کامنت را میگذارم اطلاعات غلط ندهید نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.